HTML

Sörblog

Angliában élek, a különböző származású, fajtájú, ízű sörök világa nyílik meg előttem, ezt kihasználva, hétről hétre, bemutatok egy-egy véletlenszerűen kiválasztott sört, amit vagy a sarki török boltban vettem, vagy a Lengyelnél, vagy a közértben. Enjoy!!

Friss topikok

  • alehunter: @Daisylle: no sikerült belefutnod a punk ipa-ba? vélemény? :-) pláne vs Efes, meg lengyel mézes cs... (2013.10.12. 00:29) Perla
  • alehunter: javaslom, kicsit nézz utána még a porter vas stout vs 'barna sör' kérdéskörnek, mert akadnak itt m... (2013.09.27. 23:42) Guiness
  • rambo13: @alehunter: jobb felső sarok: "Angliában élek, a különböző származású, fajtájú, ízű sörök világa ... (2013.09.19. 10:55) Wells Banana Bread Beer
  • Impavidus Mortalium: Üdvözöllek a sörkedvelők világában :) Egy dolgot tegyél meg nekem, ha már komolyabb szakirodalmat... (2013.09.10. 16:57) Hobgoblin

Címkék

Archívum

2013.09.27. 21:19 Daisylle

Guiness

A Guinness egy nagyon népszerű testes, ír sör. Árpából, komlóból és sörélesztőből készül. Még nem voltam, olyan kocsmában, ahol ne lett volna csapolt Guinnes. Azt hallottam, eredetileg, hűvösen fogyasztják, nem túl hidegen de a turisták miatt, extra hidegen csapolják mindenütt. Több, mint 50 országban van kifőzdéje, de közel 100 országban árulják, köztük Magyaroszágon is láttam már. Itt a boltban 1,20 fontért is lehet kapni, azaz 400 forintért, míg a kocsmában, 3,20 font körül mozog, azaz 1000 forintért. Otthon, 600 körül láttam a 3 decis kiszerelést. Egyszer érdemes megkóstolni. Valaki vagy imádja, vagy utálja. Középúttal még nem találkoztam. Én kezdeti pár hetemben rekesz számra ittam, mivel szinte egyáltalán nem szénsavas, tényleg úgy csúszik, mintha vizet innál. Enyhén keserű, minnél hidegebb annál kellemesebb. Guinness egyenes ági leszármazottja a ’porter’ stílusnak mely Londonból származik a 18 század elejéről. A porter sörök sötét avagy magyarul barna sörök családját jelenti. Legjellegzetesebb tulajdonságai közé tartozik az égett íze, és a vastag krémes drapp színű hab a tetején, ami annak köszönhető hogy csaplosákor a sört nitrogénnel keverik. A boltban kapható dobozos kiszerelésében meg érdekes, hogy van egy golyó benne, A kis golyót floating widget-nek hívják, ami a dobozos söröknél arról gondoskodik, hogy felbontáskor ugyanolyan hab képződjön, mint amikor frissen csapolják a sört. A műanyag golyón két lyuk van, a nagyobbikba a gyártás során nagy nyomással nitrogént töltenek, majd lezárva a dobozba teszik. A feltöltéskor a dobozt is nagyobb nyomással látják el a környezetéhez képest. Nyitáskor a dobozban csökken a nyomás, a golyó a kitörési ponton kinyílik, és a nitrogén a golyó kisebbik lyukán át néhány másodperc alatt szétáramlik a dobozban. Így sokkal krémesebb hab keletkezik. A sört érdemes azonnal egy pohárba önteni, mert a habképződés miatt könnyen kifuthat. 4.2%-os alkohol tartalmú.

Ilyen golyócskákkal főleg az ír Guinness és Kilkenny sörökben lehet találkozni, de más ír, brit és esetenként francia sörben is előfordulhatnak. 
Szeretem, de mostanra már túl sokat ittam belőle. Szomjúságra tökéletes, vagy ivó versenyre. Könnyű lehúzni. :)

guiness.jpg

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozz.blog.hu/api/trackback/id/tr535536891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alehunter 2013.09.27. 23:42:27

javaslom, kicsit nézz utána még a porter vas stout vs 'barna sör' kérdéskörnek, mert akadnak itt még hiányosságok...stoutból meg megintcsak ne a guiness legyen amit kóstolsz odakint, mert akadnak nagyságrendekkel jobbak
süti beállítások módosítása